Pages

Dak Polo-Polo...

Monday, May 2, 2011

Guo Gajah Tapi Takde Gajah...

Guo gajah ni sebenarnya adalah nama satu tempat... Die adalah satu tempat untuk orang betapa n sembahyang... Memang xde gajah dekat sini cuma mulut gua tu ajerk rupenya seperti muka seekor gajah... Agak lama jugak die terbentuk lebih kurang dalam tahun 1000... So kate Pak Neca orang dulu-dulu ade yang dok betapa dalam gua ni... Kalau korang perhatikan dalam gua ni sangat-sangatlah gelap dan mase dulu x ade lampu langsung... Baru sekarang baru dipasang untuk tujuan lawatan bagi para pengunjung... Atap yg dibuat utk tempat tuhan dorag ni diperbuat daripada pokok sagu yang boleh tahan smpi 100 tahun tak akan rosak... Boleh jugak guna lalang untuk dibuat bumbung, tapi x tahan lamalah... Kalau korang nak bezakan atap sagu die warna hitam & lalang warna coklat mcm dauh kering...









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis